Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2021 14:51 - ДУХОВНАТА МИ УЧИТЕЛКА ВЕРА ГЮЛГЕЛИЕВА
Автор: ivankakirova Категория: Други   
Прочетен: 853 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  ДУХОВНАТА МИ УЧИТЕЛКА ВЕРА ГЮЛГЕЛИЕВА                                                                                    /26.01.1914 – 16.05.2007 г./                                                          След смъртта на любимия ми съпруг Драго получавах инспираци, послания, откровения, предсказания. Драго ми говореше чрез мисли, които знаех че идват от него. Това в началото ме уплаши. Мислих, че полудявам от скръб, че получавам раздвоение на личността.                                                                                                                            С нашето академично образование и материалистически мироглед нищо не знаехме за прераждане и Карма, за живота на душата след смъртта, за връзката между душите на мъртвите и близките им на Земята. Бях дълбоко вярваща в Христос. Той ми даваше сили да се справям при най-тежки проблеми и изпитания. Христос ме направляваше, даваше ми сили и кураж когато в Коми, където работех като лекар, трябваше да спасявам хора в клинична смърт и ли в предсмъртно състояние.                                                                            Това беше Божията помощ, така бях възпитана и живеех винаги с вярата в Бога и Христос. Но нашата канонична църква не даваше никакви познания за живота на душата след смъртта.                            Сега беше нещо съвсем друго. Починалият ми съпруг Драго ми говореше и това беше истина, не въображение или фантазия. Защото нещата се случваха както Драго казваше или предсказваше.                        Аз трябваше да потърся духовна наука за обяснение на тези факти. И  търсех дълго време. От 25 август 1977г. след като Драго почина, цяла година до  есента на 1978 г. Проучвах учението на  Петър Дънов, Раджа йога, парапсихолагия, но не получих цялостно обяснение на фактите, духовна наука която да ми обясни духовните явления.                                                                                                                                                 Най сетне нишката на Кармата   ме свърза с Вера Гюлгелиева.  Бяхме приятели с Николай Кафтанджиев – автор на документални филми с духовен сюжет и на  биографична книга за  Петър Димков. Когато разбра, че търся духовна наука, той  ме запозна с Вера Гюлгелиева. Николай ме  заведе в нейната гарсониера, където живееше сама. Впечатли ме че, че стените на коридора и спалнята й бяха библиотечни рафтове претрупани с книги.                                                          От пръв поглед лицето на Вера сякаш ми беше познато.  Като че ли  вече сме се виждали. Кармичната, съдбовна среща с подходящия човек се случва точно когато трябва, а не когато ние искаме.  И така трябвало е да имам  търпение повече от една година, за да срещна Вера  - подходящия човек за така необходимото ми обяснение на духовните явления и духовната ми връзка с душата на починалия ми съпруг. Но, човек не винаги осъзнава Кармата си, за да прояви нужното търпение, спокойствие и равновесие и да се научи да чака това да се случи.                                                                                                                    Вера Гюлгелиева беше красива жена, около 65 годишна, с високо изпъкнало чело, тъмни очи, хубав овал на лицето, изваяни черти. Беше със старинна прическа, с буйна абсолютно бяла гъста коса, направена на висок кок. Добре сложена, с хубаво тяло, среден ръст. Вера беше необикновена, достолепна дама сякаш излязла от картина от миналия век. Имаше младо лице без бръчки. Аз бях на 42 години - разлика във възрастта ни  от 23 години, но това не ни е пречело в общуването с нея.                                                                                                    Вера говореше на правилен, литературен малко старинен език. Харесахме се, разбирахме се от самото начало. Разказах й за моята болка и тя веднага започна да ми обяснява по духовно-научен начин за видовете свръхсъзнание: ясновидство, ясночуване, интуиция. За живота на душите след смъртта. Така започна моето обучение при духовната ми учителка Вера, изключително интелигентна, високо образована, владееща перфектно английски език от който превеждаше на български език. Тя обичаше литературата,  изкуствата, историята.                                                                                                         Вера беше завършила американски колеж в пансион в Ловеч. Там е имала американска учителка по английски език Бърдин Джоселин. Тя  била антропософ. Това е кармичната връзка на Вера с човека, който съдбовно е трябвало да срещне. Така  от нея Вера  е получила познание по антропософия, духовната наука, чиито    основател е  доктор Рудолф Щайнер. След това завършила английска филология в София.                                                         Вера произхождаше от род и семейство на богати търговци  на розово масло Гюлгелиеви, от където идваше и фамилното й име.                        Тя е работила в ABM като преводачка  от  английски език. Беше отдавна разведена,  с една дъщеря Евка, която беше омъжена и живееше в собствена къща в Бояна.                                                                         Целият живот на Вера извън професията, работата и семейството е бил отдаден на нейната мисия - да превежда от английски език трудове на д-р Рудолф Щайнер и да разпространява антропософската духовна наука. Тя беше превела над 150 книги  от трудовете на  д-р Щайнер и имаше по няколко копия на циклостил.                     През комунистическия период, в който живеехме, духовните науки бяха забранени  и затова тайно се отпечатваха книги на циклостил. Някой беше съобщил на КДС за тази дейност на Вера. Три пъти са идвали в  нейния  дом и са  търсели духовни книги. Но с духовна помощ Вера била предупредена и успяла да прехвърли антропософските книги на друго място. Така е успяла да се спаси  от арест и лагер в Белене. Вера беше смел човек с много силни Дух и воля  -  тя            не се уплаши, не спираше да следва своята кауза - на Учител по антропософия.                                                                                                            Вера Гюлгелиева имаше малък кръг ученици които се събираха в нейния дом да изучават духовната наука. Аз също се включих в този кръг. Там бяха Нина, Михаил, Поли, Краси, Рилка, Юлия, Борис, Александър, Стели, а по-късно и много други. Тя се занимаваше и индивидуално с моето обучение. Аз веднага започнах жадно да изучавам преведените книги една подир друга. Често след обяд отивах на среща при Вера у дома й. Там имахме духовни разговори, които допълваха моето обучение.        Вера имаше свои прозрения. Често ми е предсказвала неща, които после се случваха.              Вера   Гюлгелиева беше даровита писателка. Написа прекрасни разкази, в някои от тях описваше свои видения. Тя издаде разкази в книгите „Светът на невидимото”, „Черно и бяло”. В тях разказваше за своите видения понякога свързани с легенди и предания. Вера Гюлгелиева имаше голям талант на разказвач. Тя написа книгите „Аглика Ханъм”, „Седем притчи за любовта”, „Легенди за Каменград”. Също така написа  три исторически драми, които се играеха в Благоевградския театър:  в  книгата „Критични моменти в българската история” /„Битвите на Симеона великий”, „Райка - Добрило”, „По  сипея / Самуил- цар”/. Вера беше ерудиран познавач на българската история. Тя беше изучавала всички източници от историята на България като учен историк. Вера казваше че е проникнала в свой   минал живот, и че е преродена болярска дъщеря от епохата на Второто българско царство.                                                      Голяма радост за нас - от групата на Вера беше падането на комунистическия режим на десети ноември 1989г. Най-после свобода, да не се страхуваме че сме антропософи  и имаме духовна литература.                                                                                                                                 Вера, макар и вече възрастна  - на 76 години, продължаваше да ни обучава. Кръгът при нея се разшири, едвам се побирахме в тясната гарсониера.                                                                                                                   Вера често ходеше на антропософските празници в Стара Загора. Там беше и неин приятелски кръг от антропософите в Стара Загора. Този кръг отдавна е бил основан от Димо Даскалов, който също е превел от немски много от трудовете на Щайнер.                               Вера активно участваше в живота на антропософското общество в България. Беше завършила първи окултен антропософски клас в Англия.  Но при създаване на първи окултен клас в България тя също участваше.                                                                             Вера Гюлгелиева ме импулсираше, стимулираше да разпространявам и аз духовната наука. Накара ме да подготвя и изнеса 10-12 лекции  в голям салон в градската библиотека. Лекциите бяха главно за духовното устройство на човека. Вера казваше, че това е моя кауза и трябва да напиша книга. Тези лекции след разлепване на обяви по университета, по улица „Раковска”, и пред библиотеката, бяха много посетени.  Имаше  голям интерес - залата беше препълнена предимно от млади хора,  даже и правостоящи. Гледаха ме със светнали  очи, а аз говорех вдъхновено и като преподавател говорех ясно и високо. После ми задаваха въпроси на които отговарях изчерпателно и ясно.  И така на базата на  тези лекции по късно  написах книгата „Духовните тела в теб”. Тя и до сега е много  търсена книга на тази тема.                                                         Вера често ми казваше, че аз съм вече добре подготвена и след нея трябва да продължа работа в група.                                                              Така след смъртта на моята духовна Учителка изпълних нейното желание и основах кръг „Аристотел”. Вера и до сега присъства на нашите сбирки на „ Аристотел”.  Често тя ми дава знак от другия свят, за да ми помага.                                                                                           След  десети ноември 1989 г. Вера основа свое издателство и издаде някои от преведените от нея книги на д-р Рудолф  Щайнер.                  На погребението на Вера изнесох надгробно слово за моята незабравима Учителка,  и на всички нас - нейни последователи и ученици. Ето част от него:                                                                                                        „Вера беше духовна светлина за нас. Тя живееше с мисия – да въведе и внедри духовната наука антропософия в Бългрия. И за щастие преживя един дълъг живот, в който успя да изпълни достойно тази мисия – да разпространи и предаде духовната просвета на много хора, които имаха импулс да я получат. Ние нейните ученици сме въведени и водени в духовния път от Вера Гюлгелиева. Тя промени живота ни с духовна светлина, за каквато душите ни копнееха. Защото антропософията е най-подходящият духовен път за европееца, за западния човек, тъй като познанието се постига с ума, с интелекта, мисълта, заедно с вярата в Бога”.                                                                                                  Иванка Кирова                                        



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivankakirova
Категория: Други
Прочетен: 895363
Постинги: 849
Коментари: 119
Гласове: 621
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031